کلمات کلیدی
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2738
آشنایی با اصول ارگونومی در مشاغل اداری
آشنایی با اصول ارگونومی در مشاغل اداری

نتایج به کارگیری دانش ارگونومی در محیط کار 
پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی در بین شاغلین (مانند کمردرد، درد شدید در مچ دست، درد ناحیه گردن، درد ناحیه زانو یا آرنج و...).
کمک به پیشگیری از حوادث شغلی
افزایش میزان رضایت مندی کارکنان 
افزایش رفاه و آسایش کارکنان 
کمک به افزایش بهره‌وری در کار 
کمک به افزایش تولید 

نوع فایل: دانلود پاورپوینت آشنایی با اصول ارگونومی در مشاغل اداری PPT
تعداد اسلایدها: 68
[attachment=2288]
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2352
ارگونومی در محیط اداری
ارگونومی در محیط اداری 

واژه ارگونومی يك لغت يونانی است كه به معنای كار و قاعده و قانون مي باشد در واقع رابطه انسان با كار را بررسی می در تعريفی مي توان گفت كه هدف ارگونومی افزايش و بهبود ايمنی بهداشت و سلامتی و راحتی وكارايی انسان است.

تهیه و تنظیم: خدیجه رحمانی کارشناس ارشد ارگونومی

 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات:106
[attachment=669]
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2263
تاثیر ابعاد ارگونومی بر سلامت کارمندان اداری
تاثیر ابعاد ارگونومی بر سلامت کارمندان اداری 
راهکارهایی فوق‌العاده و کارا جهت رهایی از دردهای عضلانی
این مجموعه بی‌نظیر کلیه راهکارهای حرفه‌ای در جهت حفظ، پیشگیری و همچنین ورزشهای مفید و مثمرثمری که شما را بی نیاز از هر پزشک رفتنی می‌کند توسط پوستر، نرم‌افزار، تمرین در محل کار و منزل و کلیه مطالب و مقالات مکمل ورزشی
آموزش خواهد داد.

نوع فایل: دانلود PDF تاثیر ابعاد ارگونومی بر سلامت کارمندان اداری 
تعداد صفحات: 50 [attachment=3118]

[quote]
مجموعه حرکات ورزشی - قائدیان
 سایت‌های مختل
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2966
10 ترفند برای کاهش تنش چشم در محیط کار
10 ترفند برای کاهش تنش چشم در محیط کار – ترفندهایی برای کارکنان اداری
 10Tricks To Defeat Eye Strain At Work
[align=left]More than 70% of American knowledge workers suffer from eye strain that fatigued eyeball feeling you get from staring at a screen all day
The symptoms are familiar. Your eyelids get tired and dry, a headache starts rumbling inside your skull, and your ability to focus on your work starts to evaporate. These effects, research shows, lead to
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 1911
پياده سازی ارگونومی در محيط اداری
پياده سازی ارگونومی در محيط اداری

اولين گام در پياده سازي ارگونومی در محيط اداری، آناليز كاری است كه انجام مي شود.
آناليز كامل،به يافتن علل دقيق مشكلات و بكار بستن راه حلهاي مناسب كمك مي كند.
در اكثر موارد، مشكلات موجود به كمك كاركنان و منابع محلی قابل حل خواهد بود

نوع فایل: پاورپوینت
تعداد اسلایدها:38
[attachment=1568]
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 1876
بررسی ایستگاه های کار اداری تایپیست ها از دیدگاه بیومکانیک شغلی
بررسی ایستگاه های کار اداری تایپیست ها از دیدگاه بیومکانیک شغلی

طراحی مناسب ایستگاه کاری اداری برای تایپیست‌ها و شیب مناسب صفحه‌کلید، می‌تواند از بروز بیماری‌های عضلانی اسکلتی اندام فوقانی، پیشگیری کند. هدف این مطالعه مقایسه زوایای حرکت مچ دست و انگشتان هنگام تایپ در ایستگاه‌های کاری متفاوت با شیب‌های متفاوت صفحه‌کلید می‌باشد.

واژه‌های کلیدی: ایستگاه کار اداری، اختلالات اسکلتی عضلانی اندام فوقانی، شیب صفحه‌کلید، آنالیز حرکت

نوع فایل: PDF
تعداد صفحات: 12
[attachment=2672]
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3721
ارتباط وضعیت ارگونومیکی ایستگاه‌های کار و اختلالات اسکلتی ـ عضلانی با کیفیت زندگی
ارتباط وضعیت ارگونومیکی ایستگاه‌های کار و اختلالات اسکلتی ـ عضلانی با کیفیت زندگی کاری و متغیرهای دموگرافیکی در کارکنان اداری شهرداری تهران
پژواک قاسم زاده، شهناز طباطبایی* ، امیر کاوسی، مهناز صارمی
دانشیار گروه ایمنی و محیط‌زیست، دانشکده سلامت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران ، tabshahnaz@yahoo.com

واژه‌های کلیدی: ایستگاه‌های کاری، اختلالات اسکلتی- عضلانی، کیفیت زندگی کاری، کارکنان اداری، شهرداری
نوع فا
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2038
Office Ergo دانلود برنامه ارگونومی اداری
Office Ergo دانلود برنامه ارگونومی اداری 
آیا شما زمان طولانی در کامپیوتر خود صرف می کنید؟ این برنامه ضروری به شما کمک می کند که ایستگاه کاری خود را به درستی تنظیم کنید تا از ناراحتی و آسیب دیدن جلوگیری شود. تاخیر نکنید بدن شما از شما تشکر می کند!
این راه حل های عملی به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر از آنچه که دارید بیشترین بهره را ببرید و به طور بالقوه می توانید از آنچه که ممکن است از دست رفته را شناسایی کنید. دفترکار خود را تنظیم نکنید و یا بدون این برنامه چیزی را برای دفترکار خود خریدار
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4422
چک لیست های ایمنی عمومی در کارگاه ها
چک لیست های ایمنی عمومی در کارگاهها
چک‌لیست ایمنی عمومی در کارگاه‌ها
چک‌لیست ایمنی در حمل و نقل و جابجا کردن مواد و اشیاء در کارگاهها
چک‌لیست علایم ایمنی در کارگاهها
چک‌لیست وسایل حفاظت انفرادی
چک‌لیست ایمنی در مقابل خطرات وسایل انتقال نیرو
چک‌لیست ایمنی تأسیسات و وسایل الکتریکی در کارگاهها
چک‌لیست ایمنی کار روی خطوط و تجهیزات برق دار
چک‌لیست ایمنی سیستم اتصال به زمین (ارتینگ)
چک‌لیست ایمنی در پیشگیری و مبارز
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2017
طراحی مبلمان اداری بر اساس داده‌های آنتروپومتری
طراحی مبلمان اداری بر اساس داده‌های آنتروپومتری
همانطور که می‌دانید مبلمان اداری به انواع گوناگونی از مبلمان نظیر میزها و صندلی‌های اداری در ساختمان‌ها با موارد استفاده مختلف، طراحی‌های متفاوت کابینت‌ها، مبلمان سالن‌های کنفرانس و اتاق انتظار، سازه‌های گوناگون دیوارهای پارتیشنی اطلاق می‌شود. حال اگر طراحی محیط کار منطبق ‌بر اصول ارگونومی نباشد و فرد نیز در خلال انجام کار تحرک و پویایی کافی را نداشته باشد، امکان بروز ناهنجاری‌ها و تغییرشکل‌های فیزیکی مختلفی در بدن انسان وجود دارد. از این رو نیاز
نویسنده: masoomi - پاسخ‌ها: 2 - بازدید‌ها: 1306
پرسشنامه ارزیابی کیفیت روشنایی اداری OLS
پرسشنامه ارزیابی کیفیت روشنایی اداری OLS: Office Survey Lighting یکی از پرسشنامه های معتبر در زمینه ارزیابی کیفیت روشنایی در محیط اداری است. Boyce و Eklund این پرسشنامه را طراحی کردهاند. این پرسشنامه امکان شناسایی مشکلات ناشی از منابع روشنایی فردی و ارزیابی کلی کیفیت روشنایی را میدهد
این پرسشنامه در بیشتر موارد به منظور بررسی اثرات روشنایی در محیط کار روی رضایت شغلی افراد در محیطهای اداری استفاده میشود
به طور کلی این پرسشنامه از 29 آیتم تشکیل شده است که در بخش اول 9 گزاره وجود دارد 
-در مجموع